Měsíc Dachsteinu

Südwand Pichlweg IV/700m

6.-7.9.2008

Alča, Bogo, Martin, Joskin, Iva

Jedeš? Copak můžu říct, že ne? Je to cesta, co mám v plánu a hle vono je to tu. Počasí na sobotu paráda, neděle trochu hůř, ale to nám je už buřt.

6.9.

Joskin má naší ves již zmapovanou a přijíždí před půlnocí. Budějice se musí objíždět téměř přes KV, nu co, my na to máme. Směr Salzburg, Filzmoos, pak už jen pár klikatic a jsme na P pod lanovkou (1695m) na Hunerkogl (2685m). V 6h za svítání vyrážíme ke stěně. Bogotlupa chce jít Steinerweg, Joskin a já se držíme Pichla. Chlapi mají vysílačky, aby kdyby, tak by. Pelášíme po cestě směr Dachstein Südwand Hütte (1871m), pak ještě směr Marboden. Tady se kolmíme vzhůru. Jenže…místy se škrábem po čtyřech pohyblivým suťoviskem. Nemám ráda tenhle terén. Vedle mě si odjíždí tak 30m kamenná lavinka. Fuj, rychle pryč, ale vono to rychle vůbec nejde. Ztrácíme tu hodně času. Na sníh máme mačky (dobrá rada kámoše) a konečně jsme pod stěnou. Už je tu jedna dvojka a další přichází po nás. V 10h Jsme v plné zbroji a nastupujem. Místo báglu mám almaru. Moc to nechápu, natáčky jsem nechala doma a při tom máme největší bágly. Nebo spoléhají na vrtulník, kdežto já mám barák na hrbu. Před suťovým komínem čekáme na odlez první dvojky. Chrtovi za námi se to nelíbí, dáváme mu tedy zelenou, klidně ať je praštěnej. Je nádherně, kolem občas proletí šutr, větroň. Na záda nám už nikdo nefuní, tak se trochu flákáme. V komínech se někdy s almarou šprajcnu, musím jako při porodu nejdřív hlavička…Jsou tu jen štandy a v Schuttkessel ani to ne. Od půlky už přidáváme na tempu, po policích to jde dobře. Joskin má v 18h relaci a dozvídá se, že Bogotlupa vycouvala z cesty a už jsou zpátky u auta. Asi je to dobře, protože naše nástupy byly pozdě. My už jen vzhůru. Zvedá se vítr a v dáli nic moc. Terén klame, pořád před námi něco je. Ještě rozchrastaným hřebenem a máme TÓÓÓ v 19.30h. Přezout a feratou dolu ať vidíme, jakej je tam odtrh. Spodek slaňujeme a tím máme vyřešenou i trhlinu. Na Seethalerhütte (2740m) jsme ve 21h, již za tmy. Jsme v pohodě. Omyl. Blondehüttefrau nám dává padáka, abychom šli spát na lanovku, kam už poslala x lezců. Odcházíme znechuceni. No, ale já přece nemůžu tu dámu nechat žít s tím, že vyhodila lidi do tmy. Kuky přidává i dlaždice, aby si měli lidi kam lehnout. To musím změnit. Joskinova hrdost to nese těžce, ale já do toho jdu a točíme se zpět. Společnost je uzavřená (20 lidí z jedné firmy-stejné dresy)a Blondehüttefrau zírá. Spustím své deutsche věty holé, leč jasné. Cejtím podporu společnosti a Blondefrau, jak měkne. Sražené lavice v jídelně byly naše lože. Jedna paní nám demonstrativně přinesla polštáře a deky. Dali jsme čaj, čaj, polívku a chrr. Společnost se dál družila a to nám bylo jedno.

Joskin

Foto ze stěny

Joskin v komíně

Pohoda

Policový systém

7.9.

Ráno nesnídáme, platíme a mizíme. Paní se uzdravila a byla již příjemná. Svítá, funí vítr, zatahuje se. Jdeme k lanovce a vedle ní je lehoučká ferata dolu k našim. Sestupem se vše zklidňuje, je nádherná inverze. Při pohledu na Südwand Hütte máme jasno. Dáme si pivo (1x). Jsme za ty dva dny trochu dehydro. U auta se scházíme s Bogotlupou. Přespali v budce a byly taky v pohodě. Odjezd a já jsem doma před 19h.